אם העסק או הארגון שלכם עצר מלכת ואיננו מתקדם, אם המתחרים שלכם עקפו אתכם בסיבוב, אם מספר הלקוחות שלכם מצטמצם בקצב מהיר או אם אתם לא מראים שום נוכחות מתבקשת בעיתונות הכלכלית או בשאר אמצעי המדיה הרלוונטיים, סימן שמשהו איננו עובד כשורה בארגון. כיום כול עסק המכבד את עצמו מעסיק חוקר פרטי לצורך מודיעין עסקי. בלש פרטי בעל משרד חקירות פרטיות יבצע מעקבים לגיטימיים וחוקיים אחר עסקים מתחרים ובסופו של דבר יעלה את העסק שלכם על דרך המלך.
מודיעין עסקי או מודיעין תחרות?
בעצם מדובר על אותה הגברת בשינוי אדרת. מודיעין עסקי מיועד לשמש אתכם לצורך תחרות , לעיתים אף מיליטנטית ואגרסיבית ותוך כדי אגירת כמה שיותר נתונים אשר יצרו תמונה כוללת על יריבים וותיקים וחדשים, יריבים פוטנציאלים וכול גורם מהותי אחר העוסק באותו התחום.על פי הנתונים המתקבלים תוכלו לתכנן המשך פעולה, לקבל החלטות נכונות, להסיק מסקנות ולפעול הן טקטית והן אסטרטגית.
דרכי פעולה של מודיעין עסקי
מודיעין עסקי נעשה בכמה וכמה שיטות : החדרת לקוחות סמויים לעסק המתחרה, מעקבים אחר חוזים בהם הם לוקחים חלק, מהם האמצעים השיווקים בהם נוקטים, האם קהל הלקוחות שלהם הוא גם קהל הלקוחות שלכם ? מהם הטכנולוגיות בהם המתחרה עושה שימוש, פיתוח מוצרים חדשים, תכנון מוצרים חדשים, פרסום דוחות פיננסיים להם מחויבים תאגידים גדולים, אילו הנחות, הוזלות ומבצעים מציע העסק המתחרה ללקוחות? מהן טקטיקות השיווק שלו ? אילו יעדים חדשים הוא מתכונן לכבוש ועוד.
תהיו ראשונים
עכשיו, כאשר נמצאים בידכם כול הנתונים אשר נאספו באמצעות מידע עסקי תוכלו להתחיל לפעול. חשוב לציין כי מודיעין עסקי איננו זמני, אלא מתמשך, אי אפשר כך סתם לעצור באמצע וכתוצאה לדשדש מאחור. באמצעות מודיעין עסקי תוכלו לבנות תוכניות לעתיד הקרוב והרחוק יותר, "לגנוב" כמה שיותר לקוחות מהעסק המתחרה לטובתכם, עבוד על פיתוח מוצרים חדשניים יותר,ובסופו של דבר להיות בין המובילים בתחום שלכם