לקיחת החלטות איננה משימה קלה, לא בכל הקשור לחיינו הפרטים ועל אחת כמה וכמה לא בכל הקשור לחיי העבודה והעסקים שלנו.דרכי הפעולה נקבעות לא כך סתם בחלל ריק, אלא על סמך הנתונים בשטח, ובתחום העסקים, את הנתונים הקשורים לחברות ועסקים מתחרים ואינפורמציה על התנהלותם באותו שוק בו אתם מתנהלים, משיגים באמצעיות מודיעין עסקי.
מודיעין עסקי בשוק תחרותי
השוק הוא אכן תחרותי מאוד, והאמצעים שלכם להשגת אינפורמציה על היריבים העסקיים הם דלים, מה עוד שלרובינו אין זמן להתעסק עם הדברים הללו ולכן יש לפנות אל חוקר פרטי בעל משרד חקירות פרטיות. חוקר פרטי, הנקרא גם בלש פרטי, יוכל להשיג לכם את כל האינפורמציה הדרושה לכם ולאורך זמן, שכן מדובר כאן על מעקבים שאינם מוגבלים לתקופה קצרה. מודיעין עסקי נאסף באמצעות אנשי קשר, יצירת קשר עם הלקוחות והספקים של העסק המתחרה, חקירה באמצעות האינטרנט ומידענות, מעקבים אחר פרסומים, הנפקות בבורסה, מכרזים, בדיקת ההיסטוריה של העסק המתחרה, מעורבות במשפטים, התנהלות כספית, יכולות כלכליות ועוד מגוון אמצעים להשיג מידע.
מודיעין עסקי – מה עושים עם האינפורמציה ?
מודיעין עסקי בסופו של דבר משיג לכם מידע עסקי חשוב ביותר על היריבים העסקיים, ועליכם לדעת כיצד לנתח ולעבד את כל המידע שיצטבר עד עתה. לעיתים מתעורר הצורך בפיתוח אסטרטגיות שיווק חדשות, פנייה ממוקדת יותר אל קהל היעד , להציע לקהל היעד הקיים שלכם וגם לקהל היעד של היריבים הצעות שהוא לא יוכל לסרב להם, הצעות אטרקטיביות יותר משל שאר המתחרים. תוכלו באמצעות מודיעין עסקי לקבל גם אינפורמציה על פיתוחים עתידיים אותם מתכנן היריב העסקי לייצר ולשווק, באילו טכנולוגיות הוא משתמש ועוד. באמצעות המעקבים אחר הפרסומים תתוודעו למבצעים אותם הוא מציע ללקוחות, הטבות, הנחות אשר חלות על מוצרים זהים או דומים לאלה שאתם מייצרים, ולכן יש להיות עם האצבע על הדופק ולא להירדם בשמירה.
תחרות היא דבר טוב
בראש ובראשונה היא טובה ללקוחות ולכן מודיעין עסקי הוא כה חשוב לכל עסק. מודיעין תחרותי מסייע לכם לדעת היכן בדיוק את ממוקמים בהשוואה למתחרים והאם אתם בכלל יכולים להתחרות בהם, אם לא מה יש לעשות ? מודיעין עסקי גם מסייע לכם לזהות מי הם המתחרים האמיתיים שלכם ואל מי לא צריך להתייחס.ישנם גורמים שאתם כן מייחסים להם חשיבות, בזמן שיכולתם בעצם להתעלם מהם